Side Area Image

Na Kmetiji Košec smo leta 1983 z namenom pridelave lešnikov za slovensko podjetje Žito Gorenjka, travnik ob gozdu spremenili v nasad lesk. Danes pa se lahko pohvalimo s širokim krogom kupcev, ki cenijo kvaliteto slovenskih lešnikov.

Kontaktirajte nas

+386 (0)41 526 275
info@kmetijakosec.si

Fižol

DomovFižol

Redno uživanje fižola vaše telo oskrbi s potrebnimi minerali, beljakovinami in vlakninami. Uživamo ga lahko na različne načine: v solati, juhah ali omakah. Ker je cenovno dostopnejši kot na primer meso, fižol pogosto najdemo tudi v mehiških in brazilskih jedeh, kjer je najbolj priljubljen črn fižol. Ne glede na to, kako ga postrežemo, se zaradi visoke hranilne vrednosti presnavlja počasneje, kar zavira lakoto in pomaga pri hujšanju. Z nekaj kreativnosti in izbranimi začimbami lahko iz drobnih fižolovih semen ustvarite nepozabne jedi. Fižol v naši ponudbi je pridelan ob upoštevanju strogih ekoloških standardov in je brez pesticidov. Svež fižol je pred kuhanjem priporočljivo namakati čez noč, saj boste v nasprotnem primeru na kosilo čakali dlje časa. Fižol češnjevec, ki ga najdete v naši ponudbi, je slovenska avtohtona vrsta stročnice in vsebuje kar 11 % beljakovin. Slovenci ga radi uporabljamo za pripravo juh, enolončnic, matevža in ostalih tradicionalnih jedi. Nekateri mehko kuhan fižol dodajajo tudi sladkim jedem, predvsem zato, ker vsebuje veliko škroba in posledično povečuje gostljatost jedi. Privoščite si veliko mineralov, vlaknin in vitaminov ter uživajte v naravnih danostih fižola, ki bodo vaše telo oskrbele z vsemi potrebnimi učinkovinami. Ste vedeli, da čaj iz suhih fižolovih zrn nase veže sečno kislino in znižuje sladkor v krvi? Prav tako se fižolova moka uporablja za zmanjševanje nečistosti na koži in odpravlja masten lesk kože.

Prikaz rezultata

Pogosta vprašanja in odgovori

Preberi več

Katere so značilnosti fižola v vaši ponudbi?

Fižol češnjevec je avtohtona slovenska vrsta, ki se uporablja kot dodatek jedem ali kot samostojna jed. Prepoznamo ga po izrazito marogastemu vzorcu in rdečkastem odtenku, v sredini se zaključuje z belo piko. Ta fižol so poznale že naše babice, ko so po dolgem dnevu dela na polju iz njega skuhale matevž. Presnavlja se počasi, zato bomo ob zaužitju 100 g siti še kar nekaj časa. Slaba lastnost, po kateri fižol najbolj poznamo, je ta, da napenja. Kljub temu ga v svoje diete aktivno vključujejo tudi športniki in sladkorni bolniki.

Katere so zdravilne lastnosti, po katerih je poznan fižol?

Fižol je izredno hranljiv, saj vsebuje kar 11 % beljakovin. Njegova sestava je močnata, zato jo v Mehiki uporabljajo tudi za integracijo v sladice. Vsako zrno fižola vsebuje veliko mineralov, vlaknin in vitaminov, v obliki moke ga uporabljamo za nego kože. Iz suhih semen lahko skuhamo tudi čaj, ki nase veže sečno kislino in je uspešen pri boju proti visokemu krvnemu sladkorju. Za vegetarijance in vegane je fižol dobro nadomestilo mesu, saj vsebuje velik delež zdravih proteinov, ki gradijo naše mišice.

Zakaj je fižol pred kuhanjem priporočljivo namakati?

Suho zrnje vsebuje zelo malo vode, zato je sredica popolnoma suha. Za skrajšan čas kuhanja ga je zato priporočljivo namakati v vodi, da se napoji tekočine. Za primerjavo velja povedati, da je namočen fižol kuhan v 1 uri, medtem ko suhi fižol potrebuje vsaj 5 ur kuhanja v vroči vodi. Učinkovita bližnjica za kuhanje je tudi uporaba slowcookerja (električni lonec za počasno kuhanje). V tem primeru fižol med kuhanjem ne potrebuje stalnega nadzora, ampak ga lahko brez skrbi pustimo v loncu.